Starszy wykładowca na Uniwersytecie w Poitiers na Wydziale Nauk o Języku od 2009 roku. Specjalizuje się w akwizycji języka, a w szczególności francuskiego języka migowego (LSF) przez dzieci głuche. Jej pierwsze prace dotyczyły analizy ruchu referencji w narracjach tworzonych w LSF przez dzieci głuche, których głównym językiem jest język migowy. Po tej pracy rozszerzyła swoje rozważania na różne dziedziny, w szczególności na dziedzinę dwujęzyczności i dydaktyki, a także na alofony.
Kierownik studiów magisterskich DAF/DAZ na Uniwersytecie Johannesa Gutenberga w Moguncji. W swojej pracy zajmuje się lingwistyką stosowaną (w szczególności neurodydaktyką), komunikacją interkulturową oraz nauczaniem cyfrowym. Obecnie prowadzi badania w zakresie dydaktyki cyfrowej z naciskiem na wykorzystywanie aplikacji edukacyjnych.
Ostatnie publikacje:
Kierownik Katedry Lingwistyki Stosowanej w Instytucie Językoznawstwa Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Członkini Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego, Redaktor naczelna czasopisma Neofilolog. Autorka prac naukowych z zakresu językoznawstwa stosowanego i glottodydaktyki dotyczących m. in. wpływu uwarunkowań indywidualnych na proces uczenia się i nauczania języków obcych, kształcenia nauczycieli języków obcych, a także edukacji językowej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ze szczególnym uwzględnieniem osób z dysleksją rozwojową.
Najważniejsze publikacje:
Kierownik Zakładu Akwizycji Języka i Glottodydaktyki w Instytucie Filologii Romańskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego w latach 2016-2020. Ekspert i wykonawca projektów badawczo-edukacyjnych nt. trudności w uczeniu się. Autorka i współautorka wielu prac naukowych z językoznawstwa i glottodydaktyki dotyczących m. in. przyswajania złożoności językowej, kształcenia nauczycieli, edukacji językowej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym zawłaszcza uczniów z uszkodzeniami słuchu.
Najważniejsze publikacje książkowe:
Prof. zw. dr hab. Hanna Komorowska jest pracownikiem Uniwersytetu SWPS. Była prorektorem Uniwersytetu Warszawskiego, prezesem Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego, polskim delegatem w Grupie Projektowej ds. Języków Nowożytnych przy Radzie Europy, członkiem powołanej przez Unię Europejską Grupy Wysokiego Szczebla ds. Wielojęzyczności i konsultantem Europejskiego Centrum Języków Nowożytnych w Grazu. Przewodniczy Komitetowi selekcyjnemu polskiej edycji European Language Label, jest ekspertem grupy Training and Consultancy ECML, rzeczoznawcą do spraw programów i podręczników do nauki języków obcych MEN, współautorką Europejskiego portfolio dla studentów– przyszłych nauczycieli języków i autorką licznych publikacji z dziedziny metodyki nauczania języków obcych oraz kształcenia nauczycieli.
Były nauczyciel języków obcych w szkole średniej, pracował na uniwersytetach w Nottingham i Sheffield, zanim dołączył do Uniwersytetu Westminsterskiego jako profesor języków obcych i pedagogiki interdyscyplinarnej. Pracuje w Centrum Innowacji w Edukacji i Nauczaniu (które założył i którym kieruje) oraz w Szkole Nauk Humanistycznych, prowadząc zarówno badania edukacyjne, jak i badania nad migracją, a także nad etyką badań na całym uniwersytecie. Jest założycielem i redaktorem czasopisma naukowego „Innovation in Language Learning and Teaching” (Innowacje w nauczaniu i uczeniu się języków obcych). Ściśle współpracował nad strategią językową i programem nauczania z rządami Wielkiej Brytanii i innych krajów (Australii, Czech, Francji i Malezji) oraz został uhonorowany przez premiera Francji tytułem Chevalier des Palmes Académiques. Jest wiceprezesem (i byłym prezesem) FIPLV (Fédération Internationale des Professeurs de Langues Vivantes), organizacji pozarządowej UNESCO i Rady Europy.
Paul Meara był profesorem na Uniwersytecie Swansea w Wielkiej Brytanii aż do przejścia na emeryturę w 2014 roku. Najbardziej znany jest ze swojej pracy nad przyswajaniem słownictwa w drugim języku. Od czasu przejścia na emeryturę kontynuuje pracę w tym obszarze, a obecnie posiada Honorowe Stypendium Badawcze w Departamencie Edukacji na Uniwersytecie w Oxfordzie. Paul Meara pracuje obecnie nad książką, która łączy jego pracę nad słownictwem z zainteresowaniem modelami komputerowymi. Kilka przydatnych narzędzi dla badaczy słownictwa można znaleźć na jego stronie internetowej: https//www.lognostics.co.uk/.
Profesor nauk humanistycznych, zatrudniony na stanowisku profesora zwyczajnego na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz na Wydziale Filologicznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie. Jego zainteresowania naukowe obejmują takie obszary jak procesy interakcyjne podczas lekcji języka obcego, uczenie się i nauczanie sprawności mówienia, strategie komunikacyjne, autonomia ucznia i strategie uczenia się, strategie uczenia się gramatyki, strategie uczenia się wymowy, różnice indywidualne, a w szczególności motywacja w nauce języka obcego, gotowość komunikacyjna i przekonania uczących się, dydaktyka fonetyki języka obcego, uczenie się i nauczanie form językowych, korekta błędów językowych oraz ewaluacja wiedzy językowej. Jest autorem ponad dwustu publikacji dotyczących różnych aspektów uczenia się i nauczania języków obcych, w tym monografii The place of form-focused instruction in the foreign language classroom (Wydawnictwo WP-A UAM, 2006), Production-oriented and comprehension-based grammar teaching in the foreign language classroom (z Anną Mystkowską-Wiertelak, Springer, 2012), Applying Cognitive Grammar in the foreign language classroom (z Jakubem Bielakiem, Springer, 2013), Error correction in the foreign language classroom: Reconsidering the issues (Springer, 2014), Willingness to communicate in instructed second language acquisition (z Anną Mystkowską-Wiertelak, Multilingual Matters, 2017). Redaktor naukowy kilkunastu prac zbiorowych i organizator wielu konferencji naukowych. Redaktor naczelny serii Second Language Learning and Teaching w wydawnictwie Springer oraz czasopism Studies in Second Language Learning and Teaching i Konińskie Studia Językowe. Od roku 2011 pełni funkcję rektora Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie, członek wielu organizacji i stowarzyszeń w Polsce i za granicą, w latach 2013-2016 pełnił funkcję Przewodniczącym Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego. Rzeczoznawca Ministerstwa Edukacji Narodowej i ekspert merytoryczny Polskiej Komisji Akredytacyjnej. Wielokrotny laureat nagród Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Rektora UAM.