• logo projektu
  • logo projektu
  • logo Uniwersytetu Warszawskiego

      • Polski
      • English
      • Deutsch
      • Français
  • Strona główna
  • O kongresie
    • Miejsce obrad
    • Prelegenci plenarni
    • Komitet naukowy
    • Komitet organizacyjny
    • Kalendarium
    • Abstrakty
    • Imprezy towarzyszące
    • Partnerzy
    • Wystawcy
    • Bezpieczeństwo
  • Program
  • Rejestracja
  • Dla autorów
  • Dla nauczycieli
  • O Warszawie
    • Jak dojechać
    • Zakwaterowanie
    • Atrakcje Warszawy
  • Kontakt
  • Strona główna
  • O kongresie
    • Miejsce obrad
    • Prelegenci plenarni
    • Komitet naukowy
    • Komitet organizacyjny
    • Kalendarium
    • Abstrakty
    • Imprezy towarzyszące
    • Partnerzy
    • Wystawcy
    • Bezpieczeństwo
  • Program
  • Rejestracja
  • Dla autorów
  • Dla nauczycieli
  • O Warszawie
    • Jak dojechać
    • Zakwaterowanie
    • Atrakcje Warszawy
  • Kontakt
  • FIPLVPTN/ Prelegenci plenarni
    • Dr. Stéphanie Gobet
      University of Poitiers, Francja

      Starszy wykładowca na Uniwersytecie w Poitiers na Wydziale Nauk o Języku od 2009 roku. Specjalizuje się w akwizycji języka, a w szczególności francuskiego języka migowego (LSF) przez dzieci głuche. Jej pierwsze prace dotyczyły analizy ruchu referencji w narracjach tworzonych w LSF przez dzieci głuche, których głównym językiem jest język migowy. Po tej pracy rozszerzyła swoje rozważania na różne dziedziny, w szczególności na dziedzinę dwujęzyczności i dydaktyki, a także na alofony.

    • PD Dr. habil Marion Grein
      Johannes Gutenberg-Universität Mainz, Niemcy
      grein@uni-mainz.de
      https://marionneurodidaktik.wordpress.com/

      Kierownik studiów magisterskich DAF/DAZ na Uniwersytecie Johannesa Gutenberga w Moguncji. W swojej pracy zajmuje się lingwistyką stosowaną (w szczególności neurodydaktyką), komunikacją interkulturową oraz nauczaniem cyfrowym. Obecnie prowadzi badania w zakresie dydaktyki cyfrowej z naciskiem na wykorzystywanie aplikacji edukacyjnych.

      Ostatnie publikacje:

      Die letzten Publikationen

    • prof. UWM Mariola Jaworska
      Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
      mariola.jaworska@uwm.edu.pl
      https://orcid.org/0000-0002-7581-4194

      Kierownik Katedry Lingwistyki Stosowanej w Instytucie Językoznawstwa Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Członkini Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego, Redaktor naczelna czasopisma Neofilolog. Autorka prac naukowych z zakresu językoznawstwa stosowanego i glottodydaktyki dotyczących m. in. wpływu uwarunkowań indywidualnych na proces uczenia się i nauczania języków obcych, kształcenia nauczycieli języków obcych, a także edukacji językowej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ze szczególnym uwzględnieniem osób z dysleksją rozwojową.

      Najważniejsze publikacje:

      • Autoewaluacja w procesie uczenia się i nauczania języków obcych. Zastosowanie Europejskiego portfolio językowego w kształceniu nauczycieli. 2009. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT. Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe.
      • Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją. 2018. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
      • Umiejętność uczenia się jako jedna z kompetencji kluczowych – perspektywa nauczycieli języków obcych, „Socjolingwistyka”, nr 34 (2020), 197–213.
      • Wyznaczniki profesjonalizmu nauczyciela – dyskusja glottodydaktyczna a polityka i praktyka oświatowa, „Neofilolog”, nr 55 (1), 51–73.
      • Individualisierung des Fremdsprachenlehrprozesses von Jugendlichen mit Legasthenie durch Autonomisierung, (w:) M.-L. Durand, M. Lefevre, P. Öhl (red.) Tradition und Erneuerung: Sprachen, Sprachvermittlung, Sprachwissenschaft: Akten der 26. Fachtagung der Gesellschaft für Sprache und Sprachen GeSuS e.V. in Montpellier, 5.-7. April 2018, Hamburg : Verlag Dr. Kovac, 2020, 261–268.
    • prof. dr hab. Katarzyna Karpińska-Szaj
      Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
      kataszaj@amu.edu.pl
      https://orcid.org/0000-0001-8735-4466

      Kierownik Zakładu Akwizycji Języka i Glottodydaktyki w Instytucie Filologii Romańskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego w latach 2016-2020. Ekspert i wykonawca projektów badawczo-edukacyjnych nt. trudności w uczeniu się. Autorka i współautorka wielu prac naukowych z językoznawstwa i glottodydaktyki dotyczących m. in. przyswajania złożoności językowej, kształcenia nauczycieli, edukacji językowej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym zawłaszcza uczniów z uszkodzeniami słuchu.

      Najważniejsze publikacje książkowe:

      • Pédagogie de la lecture en langue étrangère. Défis rééducatifs. 2005. Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM.
      • Nauka języków obcych w dobie integracji europejskiej. 2005. Łask: Oficyna Wydawnicza LEKSEM.
      • Uczeń z wadą słuchu w szkole ogólnodostępnej. Podstawy metodyki nauczania języków obcych. 2011. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. (z Ewą Domagała-Zyśk).
      • Nauczanie języków obcych uczniów z niepełnosprawnością w szkołach ogólnodostępnych. 2013. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
      • Reformulation in foreign language learning. 2019. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. (z Bernadetą Wojciechowską, Agatą Lewandowską i Aldoną Sopatą).
    • prof. zw. dr hab. Hanna Komorowska
      Uniwersytet SWPS w Warszawie
      hannakomo@data.pl

      Prof. zw. dr hab. Hanna Komorowska jest pracownikiem Uniwersytetu SWPS. Była prorektorem Uniwersytetu Warszawskiego, prezesem Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego, polskim delegatem w Grupie Projektowej ds. Języków Nowożytnych przy Radzie Europy, członkiem powołanej przez Unię Europejską Grupy Wysokiego Szczebla ds. Wielojęzyczności i konsultantem Europejskiego Centrum Języków Nowożytnych w Grazu. Przewodniczy Komitetowi selekcyjnemu polskiej edycji European Language Label, jest ekspertem grupy Training and Consultancy ECML, rzeczoznawcą do spraw programów i podręczników do nauki języków obcych MEN, współautorką Europejskiego portfolio dla studentów– przyszłych nauczycieli języków i autorką licznych publikacji z dziedziny metodyki nauczania języków obcych oraz kształcenia nauczycieli.

    • Prof. Dr Terry Lamb
      University of Westminster, Londyn, Wielka Brytania
      https://www.westminster.ac.uk/about-us/our-people/directory/lamb-terry

      Były nauczyciel języków obcych w szkole średniej, pracował na uniwersytetach w Nottingham i Sheffield, zanim dołączył do Uniwersytetu Westminsterskiego jako profesor języków obcych i pedagogiki interdyscyplinarnej. Pracuje w Centrum Innowacji w Edukacji i Nauczaniu (które założył i którym kieruje) oraz w Szkole Nauk Humanistycznych, prowadząc zarówno badania edukacyjne, jak i badania nad migracją, a także nad etyką badań na całym uniwersytecie. Jest założycielem i redaktorem czasopisma naukowego „Innovation in Language Learning and Teaching” (Innowacje w nauczaniu i uczeniu się języków obcych). Ściśle współpracował nad strategią językową i programem nauczania z rządami Wielkiej Brytanii i innych krajów (Australii, Czech, Francji i Malezji) oraz został uhonorowany przez premiera Francji tytułem Chevalier des Palmes Académiques. Jest wiceprezesem (i byłym prezesem) FIPLV (Fédération Internationale des Professeurs de Langues Vivantes), organizacji pozarządowej UNESCO i Rady Europy.

    • Paul Meara
      Cardiff University, Wielka Brytania

      Paul Meara był profesorem na Uniwersytecie Swansea w Wielkiej Brytanii aż do przejścia na emeryturę w 2014 roku. Najbardziej znany jest ze swojej pracy nad przyswajaniem słownictwa w drugim języku. Od czasu przejścia na emeryturę kontynuuje pracę w tym obszarze, a obecnie posiada Honorowe Stypendium Badawcze w Departamencie Edukacji na Uniwersytecie w Oxfordzie. Paul Meara pracuje obecnie nad książką, która łączy jego pracę nad słownictwem z zainteresowaniem modelami komputerowymi. Kilka przydatnych narzędzi dla badaczy słownictwa można znaleźć na jego stronie internetowej: https//www.lognostics.co.uk/.

    • prof. zw. dr hab. Mirosław Pawlak
      Uniwersytet Adama Mickiewicza w Kaliszu
      pawlakmi@amu.edu.pl

      Profesor nauk humanistycznych, zatrudniony na stanowisku profesora zwyczajnego na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz na Wydziale Filologicznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie. Jego zainteresowania naukowe obejmują takie obszary jak procesy interakcyjne podczas lekcji języka obcego, uczenie się i nauczanie sprawności mówienia, strategie komunikacyjne, autonomia ucznia i strategie uczenia się, strategie uczenia się gramatyki, strategie uczenia się wymowy, różnice indywidualne, a w szczególności motywacja w nauce języka obcego, gotowość komunikacyjna i przekonania uczących się, dydaktyka fonetyki języka obcego, uczenie się i nauczanie form językowych, korekta błędów językowych oraz ewaluacja wiedzy językowej. Jest autorem ponad dwustu publikacji dotyczących różnych aspektów uczenia się i nauczania języków obcych, w tym monografii The place of form-focused instruction in the foreign language classroom (Wydawnictwo WP-A UAM, 2006), Production-oriented and comprehension-based grammar teaching in the foreign language classroom (z Anną Mystkowską-Wiertelak, Springer, 2012), Applying Cognitive Grammar in the foreign language classroom (z Jakubem Bielakiem, Springer, 2013), Error correction in the foreign language classroom: Reconsidering the issues (Springer, 2014), Willingness to communicate in instructed second language acquisition (z Anną Mystkowską-Wiertelak, Multilingual Matters, 2017). Redaktor naukowy kilkunastu prac zbiorowych i organizator wielu konferencji naukowych. Redaktor naczelny serii Second Language Learning and Teaching w wydawnictwie Springer oraz czasopism Studies in Second Language Learning and Teaching i Konińskie Studia Językowe. Od roku 2011 pełni funkcję rektora Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie, członek wielu organizacji i stowarzyszeń w Polsce i za granicą, w latach 2013-2016 pełnił funkcję Przewodniczącym Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego. Rzeczoznawca Ministerstwa Edukacji Narodowej i ekspert merytoryczny Polskiej Komisji Akredytacyjnej. Wielokrotny laureat nagród Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Rektora UAM.