Kierownik Katedry Lingwistyki Stosowanej w Instytucie Językoznawstwa Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Członkini Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego, Redaktor naczelna czasopisma Neofilolog. Autorka prac naukowych z zakresu językoznawstwa stosowanego i glottodydaktyki dotyczących m. in. wpływu uwarunkowań indywidualnych na proces uczenia się i nauczania języków obcych, kształcenia nauczycieli języków obcych, a także edukacji językowej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ze szczególnym uwzględnieniem osób z dysleksją rozwojową.
Najważniejsze publikacje:
- Autoewaluacja w procesie uczenia się i nauczania języków obcych. Zastosowanie Europejskiego portfolio językowego w kształceniu nauczycieli. 2009. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT. Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe.
- Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją. 2018. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
- Umiejętność uczenia się jako jedna z kompetencji kluczowych – perspektywa nauczycieli języków obcych, „Socjolingwistyka”, nr 34 (2020), 197–213.
- Wyznaczniki profesjonalizmu nauczyciela – dyskusja glottodydaktyczna a polityka i praktyka oświatowa, „Neofilolog”, nr 55 (1), 51–73.
- Individualisierung des Fremdsprachenlehrprozesses von Jugendlichen mit Legasthenie durch Autonomisierung, (w:) M.-L. Durand, M. Lefevre, P. Öhl (red.) Tradition und Erneuerung: Sprachen, Sprachvermittlung, Sprachwissenschaft: Akten der 26. Fachtagung der Gesellschaft für Sprache und Sprachen GeSuS e.V. in Montpellier, 5.-7. April 2018, Hamburg : Verlag Dr. Kovac, 2020, 261–268.