Kierownik Zakładu Akwizycji Języka i Glottodydaktyki w Instytucie Filologii Romańskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego w latach 2016-2020. Ekspert i wykonawca projektów badawczo-edukacyjnych nt. trudności w uczeniu się. Autorka i współautorka wielu prac naukowych z językoznawstwa i glottodydaktyki dotyczących m. in. przyswajania złożoności językowej, kształcenia nauczycieli, edukacji językowej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym zawłaszcza uczniów z uszkodzeniami słuchu.
Najważniejsze publikacje książkowe:
- Pédagogie de la lecture en langue étrangère. Défis rééducatifs. 2005. Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM.
- Nauka języków obcych w dobie integracji europejskiej. 2005. Łask: Oficyna Wydawnicza LEKSEM.
- Uczeń z wadą słuchu w szkole ogólnodostępnej. Podstawy metodyki nauczania języków obcych. 2011. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. (z Ewą Domagała-Zyśk).
- Nauczanie języków obcych uczniów z niepełnosprawnością w szkołach ogólnodostępnych. 2013. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
- Reformulation in foreign language learning. 2019. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. (z Bernadetą Wojciechowską, Agatą Lewandowską i Aldoną Sopatą).